Håndlaget såpe

Håndlaget garnityrsåpe betyr mye manuelt arbeid, mange prosesser og lang tid innen produktet er ferdig. For meg er det verd tiden jeg bruker  og arbeidet jeg legger ned når jeg ser begeistringen hos de som kjøper dem – selvom jeg tror de ikke er klar over hvilket håndverk som ligger bak hvert  såpestykke….

For meg er såpestykkene et lite stykke lykke. Jeg pleier hvert eneste av dem etter alle kunstens regler fram til de er klar for å tas i bruk, det tar ca 6-8 uker.

Disse såper inneholder få ingredienser olivenolje, kokosolje, sheasmør, kakaosmør, eterisk olje og rosa leire som fargegiver.

 

Alicia garnityrsåpe med duft av rosentre

Alicia garnityrsåpe med duft av rosentre

Tillaging av såpegarnityr er et tidkrevende arbeid. Egne såpebarer lages for dette.  Etter de er delt og stukket ut ligger de i ca 4 uker innen de kan brukes som pynt. Disse hjerter skal brukes på et nytt parti Alicia såpe.

image image image

 

 

 

Legg igjen en kommentar

